היום, כשאנחנו פותחים עסק חדש, אחד הצעדים הראשונים הכי מתבקשים הם לפתוח דף עסקי בפייסבוק.
אז לכל אלו שעדיין מתלבטים,
לאלו ששואלים את עצמם מה לעזאזל עושים עם זה
ולאלו שפתחו, ניסו וקצת הסתבכו,
הנה כמה דברים שממש חשוב לדעת לפני שאתם מחליטים להקדיש חלק מאוד מכובד מהיום שלכם למכלה הזמן הזה שנקרא פייסבוק.
מה זה בכלל פייסבוק?
פייסבוק היא רשת חברתית.
יופי, את זה כולם יודעים להגיד.
אבל מה זה אומר???
זה אומר שהמטרה של פייסבוק היא ליצור חברויות, לחזק קשרים בין בני אדם, לשתף בתמונות ובחוויות ובכל מה שאישי.
אישי. לא עסקי!
היום בעידן בו לדפוק בדלת ולשאול מה נשמע נחשב לחוסר נימוס משווע,
היום, כשאף אחד לא ממש מתקשר למישהו לפני שהוא שולח לו הודעת ווצאפ לבדוק שזה בסדר מבחינתו,
בעידן הזה, כדי להתעדכן, לשמוע מחברים ולשתף אותם, אנשים נכנסים לפייסבוק.
הכי קל, זמין ונוח- לא צריך לצאת מהמזגן, לרדת במדרגות או חס ושלום לעלות על אוטובוס…
לא צריך ליצור אינטראקציות קרובות ומביכות מדי,
לא צריך לנשום את אותו אוויר,
להחליף חיבוקים וחיידקים.
הכל מאוד סטרילי.
אבל אלו חיי החברה שיש לרובנו כיום, פחות או יותר.
ובגלל שזה כל כך מעט, קשה לנו לוותר עליהם.
מה זה אומר?
שכשאנחנו נתקלים בפרסומים עסקיים, זה מעצבן אותנו.
שכשקופצות לנו מודעות ממומנות מול הפרצוף אנחנו ממש מתחרפנים,
ובל נזכיר את אלו ששולחים לנו בהודעה פרטית הצעות מיוחדות, מבצעים או בקשה לעשות לייק לדף שלהם,
אז בכלל אנחנו מאבדים עשתונות.
אבל כשאנחנו נמצאים מהצד השני של המתרס- זה שרוצה למכור,
קשה לנו לוותר על הפוטנציאל המטורף שטמון ברשת הזו, שכל העולם ואשתו וגרושתו נמצאים בה כמעט כל הזמן.
גם פייסבוק הבינה את העניין ובנתה בשבילנו פלטפורמות מיוחדות – דפים עסקיים,
עם כל כך הרבה הגבלות שהולכות ונערמות וחוסמות לנו את הדרך להגיע לכל האנשים האלו שאנחנו כל כך צריכים.
אז מה עושים?
הרי מקום עם הרבה אנשים שחלקם בטוח צריכים אותנו- יש.
פלטפורמה שנבנתה במיוחד כדי שנוכל לפרסם את העסק שלנו- יש.
מה עוד חסר כדי שנוכל לחבר את כל העניין הזה ולהוציא ממנו משהו שישתלם לנו???
חסר דבר אחד- קוראים לו הבנה.
כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להבין שלמרות שיש לנו אפשרות לפרסם ולנסות למכור לאנשים בפייסבוק את המוצרים שלנו,
זה ממש לא המקום לעשות את זה.
זה כמו להגיע לחתונה משפחתית עם עגלה מלאה סבונים או קרמים תוצרת בית ולנסות למכור אותם לחוגגים.
זה כמו לשבת בגינה עם אמהות מהשכונה ולשכנע אותן לקנות מאיתנו שירות מסויים,
תוך כדי שהן צועקות, רודפות, מחתלות, מאכילות ומנסות לפטפט…
מכירים את האמרה "ברומא התנהג כרומאי"?
יופי, בדיוק על אותו משקל- בפייסבוק התנהג כפייסבוקאי.
האנשים בפייסבוק רוצים להכיר אתכם כבני אדם, כאפשרות לחברים. לא כבעלי עסק, זה הרבה פחות מעניין אותם.
תנו להם את מה שמעניין אותם!
הכירו להם את האדם שמאחורי העסק, אפשרו להם להתחבר אליכם כאנשים, לפתח אתכם סוג של מערכת יחסים קרובה יותר (קרובה יותר מאשר כשהם בכלל לא ידעו על קיומכם….)
מה יצא לכם מזה???
הרבה מאוד!!!
הדבר הראשון הוא שתוכלו להפוך מאנונימיים למישהו שהרבה אנשים בפייסבוק מכירים.
ואתם יודעים איך זה בפייסבוק, אתם מעלים פוסט מעניין, זה עושה לייק, ההוא מגיב, השלישי משתף
ופתאום עוד אנשים מצטרפים למעגל הזה של אלו שמכירים אתכם ויודעים שאתם קיימים,
לא רק אי שם בעולם אלא ממש כאן, בפייסבוק, דלת, או קיר אחד לידם.
החלק הבא הוא כמו השלב השני בנסיעה ממש ארוכה באוטובוס.
כשהאדם הזר לחלוטין שלידכם מנסה לקשור אתכם שיחה, אם זה מתוך שיעמום או סקרנות,
וכאן תמיד מגיעות השאלות האלו של- איפה אתה גר, במה את עובדת…
ופתאום נוצרת סוג של קרבה כזו, שאומנם מתפוגגת ברגע בו אתם יורדים מהאוטובוס אבל תחזור בגדול אם תפגשו בו שוב…
(אולי אתם נוסעים פעם בשבוע לאילת…. מי יודע…)
גם בפייסבוק העקרון זהה.
ככל שמערכת היחסים שלכם עם החברים שלכם ברשת החברתית הזו תתחמם,
ככל שתהיו באיזור יותר זמן, כך יתאפשר לכם לספר יותר ויותר פרטים על עצמכם בלי שזה ירגיש מיותר ומציק.
אז איך עושים את זה תכלס בשטח ומה השלב הבא?
על זה בפעם הבאה….
לייק
לייק
סמיילי
לב
כפיים
!!!!!
תודה טלי 🙂
ליבי יקרה,
נהנתי לקרוא.
ממש פוקח עיניים.
חובה לקרוא את המאמר הזה !!!
תודה דורית. שמחה שהועלתי 🙂
בקרוב אעלה את החלק השני.